loading...

Jak generatywne wyszukiwanie AI może zaszkodzić generowaniu leadów dla marek?

  • 5 Maja 2024
blog-thumb

Od lat wyszukiwanie organiczne stanowi podstawową część podręcznika marketingowego do generowania ruchu w witrynie, pozyskiwania potencjalnych klientów i sprzedaży. Jednak generatywna sztuczna inteligencja już wkrótce może trochę namieszać...

Według Search Engine Land, obecnie około połowa (53,3%) całego ruchu w witrynie pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Gartner przewiduje, że do 2028 r. marki odnotują spadek ruchu organicznego o 50% lub więcej, ponieważ konsumenci będą korzystać z generatywnego wyszukiwania AI.
Spadek ten prawdopodobnie nastąpi jeszcze szybciej, mówi Nicole Leffer, niezależny doradca CMO ds. sztucznej inteligencji.

"Jeśli spojrzysz na pierwszych użytkowników generatywnej sztucznej inteligencji i na to, jak szybko zmienia się ich zachowanie, to jest to absolutnie szalone" - mówi. "Pokażesz im coś takiego jak ChatGPT lub Perplexity.ai, a oni już nigdy nie użyją Google, a przynajmniej nie tak jak kiedyś".

Czytaj więcej    →
Masz pytania lub chcesz uzyskać więcej informacji?

consulting[at]agataskipiol.pl